Пленарні доповідачі

Професор Мартін Гілперт, Невшательський університет, Швейцарія

Професор, фахівець у галузі англістики, працює в Невшательському університеті (Швейцарія). Здобув ступінь доктора філософії в Університеті Райса (США). Працював у Міжнародному інституті комп’ютерних наук у Берклі (США) та Інституті перспективних досліджень у Фрайбурзі (Німеччина). Коло наукових зацікавлень становлять: когнітивна лінгвістика, мовні зміни, конструкційна граматика та корпусна лінгвістика. Є редактором журналу “Functions of Language” та заступником редактора журналу “Cognitive Linguistics”.

Професор Елена Семіно, Ланкастерський університет, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії

Елена Семіно є провідним професором кафедри лінгвістики та англійської мови Ланкастерського університету (Велика Британія), а також директором Центру корпусних підходів у соціальних науках Ради економічних та соціальних досліджень (ESRC). Проф. Е. Семіно є членом Королівського товариства мистецтв Великої Британії та Британської Академії соціальних наук. Була запрошеним професором в Університеті Фучжоу (КНР) та Університеті Ла Сап’єнца (Італія). Є заступником редактора журналу “Metaphor and Symbol”. Її дослідницькі інтереси охоплюють проблематику комунікації у сфері охорони здоров’я, медичної гуманітаристики, корпусної лінгвістики, стилістики, теорії метафори. Її найновіші лінгвістичні дослідження присвячені тематиці болю, онкології, психічних захворювань, Covid-19 та вакцинації. Проф. Е. Семіно є (спів)автором понад 110 наукових публікацій, серед яких “Metaphor in Discourse” (Cambridge University Press, 2008), “Metaphor, Cancer and the End of Life: A Corpus-based Study” (Routledge, 2018), а також статей у журналах “Applied Linguistics”, “Health Communication”, “The Lancet ” та “PLOS One”. У період 2011-2014 рр. та 2015-2018 рр. проф. Е. Семіно очолювала факультет лінгвістики та англійської мови Ланкастерського університету, який зараз посідає 3-тє місце у світі за рейтингом QS World University.

Професор Ельжбета Кшановська-Ключевська, Ягеллонський університет, Польща

Ельжбета Кшановська-Ключевська – доктор габілітований у галузі лінгвістики, професор, почесний професор (професор-емерит з 2023 року) Інституту англістики Ягеллонського університету в Кракові (Польща). Основні сфери її наукових зацікавлень охоплюють художню семантику, стилістику, поетику, філософію мови та семіотику мистецтва. Має численні публікації із зазначеної проблематики у визнаних періодичних виданнях та колективних монографіях у Польщі та за кордоном. Серед монографій проф. Е. Кшановської-Ключевської – “Language-Games: Pro and Against” (Kraków: Universitas, 2004) та “Much More than Metaphor. Master Tropes of Artistic Language and Imagination” (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2013).  Проф. Е. Кшановська-Ключевська є співредактором декількох колективних монографій, зокрема “In Search of (Non)Sense” (Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2009) “Language – Literature – the Arts: A Cognitive-Semiotic Interface” спільно з проф. О. Воробйовою (Frankfurt: Peter Lang, 2017).  На честь ароф. Е. Кшановської-Ключевської було видано монографію “Text-Image-Music: Crossing the Borders. Intermedial Conversations on the Poetics of Verbal, Visual and Musical Texts” (Berlin: Peter Lang, 2021). Проф. Е. Кшановська-Ключевська є членом Міжнародної асоціації художньої семантики (IALS), Американської асоціації сучасних мов (MLA), Міжнародної асоціації семіотичних досліджень (IASS/AIS), Афінського інституту освіти та науки (ATINER), а також почесним членом Польського лінгвістичного товариства (PTJ). Є членом Комітетів з неофілології та лінгвістики Польської академії наук у Кракові. Співредактор монографічної серії “Text-Meaning-Context. Cracow Studies in English Language, Literature and Culture” видавництва Peter Lang.

Професор Урсула Ланверс, Університет м. Йорк, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії

Урсула Ланверс – професор мовної освіти в Університеті м. Йорк (Велика Британія). Працювала у Відкритому університеті, Даремському та Ексетерському університетах (Велика Британія). Ступінь доктора філософії здобула в Ексетерському університеті. Проф. У.  Ланверс має численні публікації з питань мотивації у вивченні мов, політики в галузі мовної освіти та системи мовної освіти у Великій Британії. Її наукові інтереси включають проблематику мовної політики, англійської мови як міжнародної і соціальної справедливості у мовних освіті та політиці. Серед її найновіших публікацій – монографія “Language Learning beyond Global English: Learner Motivation in the 21st Century” (Cambridge University Press, 2024).

Професор Майкл Берк, Університетський коледж імені Рузвельта Утрехтського університету, Нідерланди.

Майкл Берк – професор риторики в Університетському коледжі Рузвельта Утрехтського університету в м. Міддлбург (Нідерланди), де він очолює факультет мистецтв і гуманітаристики. Почесний декан в Утрехтському університеті (2016-2021 рр.), президент Міжнародної асоціації поетики та лінгвістики (PALA) (2009-2012 рр.). Проф. М. Берк є автором монографій “Literary Reading, Cognition and Emotion: An Exploration of the Oceanic Mind” (2011 р.) та співавтором монографії “Picturing Fiction Through Embodied Cognition: Drawn Representations and Viewpoint in Literary Texts” (2022 р.). Редактор енциклопедичного довідника “The Routledge Handbook of Stylistics” (2023 р., 2-е видання) видавництва Routledge і співредактор низки книг з когнітивного літературознавства, у тому числі “Cognitive Literary Science: Dialogues Between Literature and Cognition” (Oxford University Press, 2017) та “Scientific Approaches to Literature in Learning Environments” (John Benjamins Press, 2016). Публікується в провідних журналах у галузях мовознавства, риторики та теорії комунікації.

Доцент Меттью Войс, Ворицький університет, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії

Меттью Войс, фахівець у царині прикладної лінгвістики, обіймає посаду доцента у Ворицькому університеті (Велика Британія). Досліджує можливості застосування підходів когнітивної лінгвістики до аналізу різножанрових дискурсів, актуалізованих у широкому спектрі контекстів. Аналізуючи різноманітні тексти – від мемуарів операторів військових безпілотників до пісенної лірики у поп-жанрі, М. Войс фокусується на дослідженні того, як наші очікування щодо мови та когніції можуть порушуватися у  межах різних дискурсивних стилів.

Як науковий співробітник Ворицької міжнародної академії вищої освіти (WIHEA), Меттью Войс бере участь у розробці освітньої політики та просуванні найкращих практик залучення студентів до сфери штучного інтелекту. Поєднуючи свої викладацькі та дослідницькі інтереси, Меттью Войс займає ключові позиції у розробці ресурсів для використання ШІ в освіті, а також у підготовці матеріалів, які б допомогли студентам Ворицького університету усвідомити притаманні цим інструментам, які швидко розвиваються і набувають усе ширшого застосування, обмеження та застереження щодо їхнього використання.